Sponsorer

Guld ! 1562 st visningar

Vi startade vår resa ned med bil på torsdag eftermiddag när jag kom från jobbet. Det tog 15 timmar och vi var framme på fredag förmiddag. Frukost och någon timme sömn sedan till banan för träning. Banan var till största delen gräs men det var stenhårt och mycket slagit. Sedan var den lagd uppför några kullar flera gånger. Såg ut som många kurvor på skissen men dom var fint lagda, breda och möjlighet till olika spårval. Jag hade problem med vissa kullar och någon cyklade jag upp för. Efter några varv började det dugga lätt och vi packade bilen och tillbaka till hotellet. Sedan hämtade vi nr.lappar på ett annat hotell som hade sett sina bästa dagar. Tidsprogrammet var nu anslaget och jag startade först 10 00 och Benny 11 15. Det var till 90% säkert svarade någon som kunde engelska. Sedan blev det lite pastaladdning på hotellet. På morgonen var vi på plats för träning, nu hade det regnat på natten och banan var ordentligt hal, slirpig. Nu kom jag tyvärr inte uppför någon backe. Strax innan min start satte arrangören upp en startlista och nu var vi få damer utspridda på tre olika herrstarter efter ålder. Tråkigt att vi inte fick starta tillsammans som vi gjort de andra åren. Men det värsta var att nu var Benny placerad i H55 med start 10 00. Nu blev det brått i köket att försöka förklara för UCI herren att det var fel!  Efter lite dividerande och räknande flyttade han honom till H60! Nu var det dags för min start. Vi var tre damer till start sist bland herrarna. Starten gick och jag kom med de övriga damerna. Efter asfaltrakan kom vi direkt in i första backen och eftersom jag hade problem att cykla upp+ stockningen efter starten hoppade jag av in i backen då kommer en herre och cykel trillande över framhjulet! Tvärstopp och det tog tid att komma upp på den mycket hala backen. De andra damerna lyckades komma runt om och fick genast ett avstånd. Försökte sedan få kontakt men eftersom vi endast fick cykla två varv så var där ingen tid för det. Fick cyklat om två herrar med det var alldeles för kort tid! Sedan var det dags för Benny:s start och han vann sin klass överlägset. Efter hans målgång började arrangören med aktivitet vid prispallen och jag frågade om prisutdelningen som skulle vara sist på dagen den var flyttade till om 5 min! Nu blev det brått igen, på med nya kläder! Vi fick medaljer, tröja, vin och en påse med småsaker! Det var inte bara jag som var ensam i klassen även en i D45. Hade varit roligare och vi varit flera och även om vi cyklat tillsammans för jag såg att det fanns några i de övriga klasserna som jag hade kunnat fightas med.
Sammanfattningsvis så var banan bra men det märktes att arrangören inte var så van och informationen var knapphänd speciellt när men inte begriper ett ord av språket. Konstigt att vi inte kan vara på ett mästerskap utan att behöva bevaka våra rättigheter på något sätt!

Sammanbiten innan start.

Fina kurvor på banan.

Samtliga mästare från och med 45 år.

Kakbord med nationsflaggor !

Här väntar jag på Benny i depån. Ni ser även miljön på husen bakom !